Szubjektív fotós magazin – A Photography News Digest

Fényerő Blog - The Lumen Blog

Fényerő Blog - The Lumen Blog

KÖNYVAJÁNLÓ - Steve McCurry: On Reading

2017. január 26. - Fényerő Fotóblog

Az olvasás időtlen aktusának ünneplése a világ egyik legközkedveltebb fotósának objektívjén keresztül – írja a kiadó, a londoni Phaidon a kötet ajánlójában. Steve McCurry teljes eddigi, közel négy évtizedet felölelő életművéből válogatta össze a képeket, amelyeknek közös témája az olvasás szépsége és csábító ereje. Az albumhoz az ismert amerikai regény- és útikönyvíró, Paul Theroux írt előszót.

Amint azt McCurry a könyv előszavában leírja, kötete egyúttal tisztelgés André Kertész és a legendás fotográfus 1971-es, azonos című albuma előtt.

„Nem sokkal azután, hogy New York-ba költöztem – a harmincas éveim elején jártam - , találkoztam a legendás fotográfussal, André Kertésszel. Ugyanabban az épületben laktunk, és az előcsarnokban kiállított képei még ma is nagy örömet okoznak nekem. Olvasó embereket ábrázoló fotói a leginkább megkapóak közé tartoztak. A mintegy 50 év időtartamot felölelő felvételek 1971-es, On Reading című kötetében jelentek meg. Ez a mostani gyűjtemény az én személyes hommage-om Kertész tehetsége, hatása és kivételes adottsága előtt.“

9780714871295-photo-1.jpg

Phaidon, 2016. október

144 oldal, 66 illusztráció

ISBN: 9780714871295

http://stevemccurry.com

http://uk.phaidon.com/store/photography/steve-mccurry-on-reading-9780714871295/

  

süti beállítások módosítása